IT大生、洋楽和訳とプログラミング

これからのIT時代を生き抜くブログ。

【洋楽和訳】Speechless(Lucas & Steve Remix) - Robin Schulz

The song “Speechless” is about two individuals who are in love. One asks the other to confess and be honest. The request is met by shock, despite them both being in love. The song then shows the shocked individual thinking back to when it all started.

 

[Verse: Erika Sirola]
I remember how it all started
Feeling warm though the summer was over

それがすべての始まりだった
夏が終わりを告げても暖かくて

And our little lives, they felt so big then
We're lonely, reaching stars at night in the big black sky

ちっぽけな人生も壮大に思えて
僕らは孤独だった、この大きな漆黒の空の星にさえ届きそうなほどに

And you said to me

そして君は僕に言ったんだ

 

[Chorus: Erika Sirola]
If you love me, then say you love me
That you are mine

もし僕を想っているなら、そう言って欲しい
その時僕らは結ばれるんだ
Hey, come on, darling, stop the hiding
Speak your mind

なあ、ダーリン、隠そうとしないで
君の気持ちを聞かせてよ

Woah, I loved you
But you left me speechless, then

ああ、僕は大好きだった
でも君はなにも言わずに去ってしまった

Say if you love me, then say you love me
And you are mine

だから僕を想っているなら、そう言ってよ
その時僕らは結ばれるから

 

[Drop]

 

[Verse: Erika Sirola]
I remember how it all started
Feeling warm though the summer was over

始まりがどんなのだったか覚えてる
夏が終わるまではずっと温かくて

And our little lives, they felt so big then
We're lonely, reaching stars at night in the big black sky

僕らの小さな物語も、壮大なものに思えた
僕らは孤独だった、漆黒の空の星にさえ届きそうなほどに

And you said to me

そして君は僕に言ったんだ

 

[Chorus: Erika Sirola]
If you love me, then say you love me
That you are mine

もし僕を想っているなら、そう言って欲しい
その時僕らは結ばれるんだ

So if you love me, then say you love me
That you are mine

だから僕を想っているなら、愛してると言って欲しい

So if you love me, then say you love me
That you are mine

だから僕を想っているなら、愛してると言って欲しい

 

[Drop]

Mine

僕のものに