IT大生、洋楽和訳とプログラミング

これからのIT時代を生き抜くブログ。

【洋楽和訳】Lucas & Steve - Alien

YouTube

www.youtube.com

リズムが良い

ですね。「ラン,ラン,ラン♪」とつい口ずさみたくなってしまう曲です。果たしてどんな曲の中身なんでしょうか。

和訳

[Intro: ILIRA]
No, you don't need to run, run, run like I'm crazy
Oh, you don't need to run, I'm coming in peace

逃げなくてもいい、僕はクレイジーじゃないよ
逃げることないさ、僕は平和にいくよ

[Verse 1: ILIRA]
It's like
When I show up they all start running
Oh, and I don't know what's happening
Nothing like you've ever seen, oh, I guess my blood is green
And I never found my place to be

それはまるで
私が現れると、みんな逃げ出すの
何が起きているのかわからないけど
あなたが今まで見たことも無いようなこと、私の血は緑色なんだろう
私は自分の居場所を見つけられなかった

[Pre-Chorus: ILIRA]
Can't believe it
I'm only lonely when I'm breathing (Oh)
I'm nothing like you've ever seen, oh, I guess my blood is green
And I never found my place to be

信じられない
呼吸をしているときもただ孤独なんだ(Oh)
私はあなたが今まで見たこともないようなもので、私の血は緑色なんだろう
私のいるべきところはどこにあるの?

 

[Chorus: ILIRA]
No, you don't need to run, run, run like I'm crazy
Oh, you don't need to run, I'm coming in peace
And all I need is someone ready to save me
'Cause I just need an alien, an alien like me

逃げなくてもいい、僕はクレイジーじゃないよ
逃げることないさ、僕は平和にいくよ
私を救ってくれる人が必要なだけなの
だって必要なのは私みたいなエイリアンだから

 

[Verse 2: ILIRA]
There ain't nobody on my radar (Oh, oh-oh)
And I'm just hanging from a star
I don't know where I belong or what planet am I from
I can never seem to find the one

私のレーダーには誰も映っていないわ
ただ星にぶら下がっているだけ
私の住む惑星もどこの出身かもわからない
決して見つけることができなさそうね

[Pre-Chorus: ILIRA]
Can't believe it
I'm only lonely when I'm breathing (Oh)
I don't know where I belong or what planet am I from
I can never seem to find the one

信じられない
呼吸をしているときもただ孤独なんだ(Oh)
私はあなたが今まで見たこともないようなもので、私の血は緑色なんだろう
私のいるべきところはどこにあるの?

[Chorus: ILIRA]
No, you don't need to run, run, run like I'm crazy
Oh, you don't need to run, I'm coming in peace
And all I need is someone ready to save me
'Cause I just need an alien, an alien like me
No, you don't need to run, run, run like I'm crazy
Oh, you don't need to run, I'm coming in peace
And all I need is someone ready to save me
'Cause I just need an (Alien, an alien like me)

逃げなくてもいい、僕はクレイジーじゃないよ
逃げることないさ、僕は平和にいくよ
私を救ってくれる人が必要なだけなの
だって必要なのは私みたいなエイリアンだから

 

[Bridge: ILIRA]
No, you don't need to (Run, run, run like I'm crazy)
(Oh, you don't need to run, I'm coming in peace)
(And all I need is someone ready to save me)
'Cause I just need an alien, an alien like me
(Alien, an alien like me)

逃げなくてもいい、僕はクレイジーじゃないよ
逃げることないさ、僕は平和にいくよ
私を救ってくれる人が必要なだけなの
だって必要なのは私みたいなエイリアンだから

[Chorus: ILIRA]
Run, run, run like I'm crazy
Oh, you don't need to run, I'm coming in peace
And all I need is someone ready to save me
'Cause I just need an alien, an alien like me
No, you don't need to (Run, run, run like I'm crazy)
(Oh, you don't need to run, I'm coming in peace)
(And all I need is someone ready to save me)
'Cause I just need an alien, an alien like me

逃げていく,狂っているものを見るように
逃げることないさ、僕は平和にいくよ
私を救ってくれる人が必要なだけなの
だって必要なのは私みたいなエイリアンだから

エイリアン

Alienってローマ字読みすると「ありえん」と読めるの面白いですよね。

 

いかがでしたか? 「スター」や「コメント」はブログの励みになりますので是非ともお寄せいただければと思います。 ここまで読んでいただきありがとうございました!