IT大生、洋楽和訳とプログラミング

これからのIT時代を生き抜くブログ。

【2020 2位 和訳】Make You Mine - Mike Williams

直訳を超えた人間味のある和訳を求めて訪問されたEDMer の皆さん,こんにちは!
m.youtube.com

 こちらの曲もおすすめです。

【洋楽和訳】Kygo - Happy Now - IT大学生の洋楽和訳とプログラミング

 

Mike Williams にしては珍しいかなりカワイイ目の曲です。内容は激アツ求愛ソングですけど。笑

そう思えるような相手がいればそれだけでも幸せなのかもしれません。

This song is so cute compared with other Mike Williams' songs. The song sings considerable courtship though lol.

If you have somnone you are into, you might be happy.

 

 

[Intro]
Make you mine, oh-oh

君を僕のものに

[Verse 1]

I know we gone separate ways
But you're stuck on my mind

別々の道を歩んでいたけど
ずっと君が気になっていた

Memories inside my head say
Need you by my side

僕の記憶が言うんだ
君がそばにいなきゃダメだって

[Pre-Chorus]

'Cause everyday I'm waiting, I'm waiting
I'm waiting, I'm waiting for a sign

だって、来る日も来る日も待ってた
待ってたんだ、この奇跡を

We can make it, you know that
I never wanna leave you

僕らならできる、分かるよね
君を絶対に離したくない

Believe me, I need you
I‘ll make it right, I’ll make it right

僕を信じて欲しい、君が必要なんだ
必ず君を幸せにするよ

 

[Chorus]
I'm looking for a way to make you mine
I need you by my side all day, all night

君を僕のものにする方法を探してる
一日中、一晩だってそばにいて欲しいんだ

Yeah, I just wanna feel your hand in mine
All I wanna do, yeah, all I wanna do is make you mine

君の手を、僕の手の中に感じていたいだけ
僕が望むこと、すべては君を僕のものに

 

[Post-Chorus]
All I wanna do, yeah, all I wanna do
僕が望むこと、それだけでいい

 

[Drop]
All I wanna do, yeah, all I wanna do

僕が望むこと、それだけでいい

I'm looking for a way to make you mine
I need you by my side all day, all night

君を僕のものにする方法を探してる
一日中、一晩だってそばにいて欲しいんだ

Yeah, I just wanna feel your hand in mine
All I wanna do, yeah, all I wanna do is make you mine

君の手を、僕の手の中に感じていたいだけ
僕が望むこと、すべては君を僕のものに

 

[Verse 2]
I know we got lost in silence
Blame it all on me

静寂に苛まれたこと
全部僕が悪かったんだ

Sorry that I left you broken
I want you to see

君を悲しませたことが悔しい
もう一度会いたい

 

[Pre-Chorus]
'Cause everyday I'm waiting, I'm waiting
I'm waiting, I'm waiting for a sign

だって、来る日も来る日も待ってた
待ってたんだ、この奇跡を

We can make it, you know that
I never wanna leave you

僕らならできる、分かるよね
君を絶対に話したくない

Believe me, I need you
I‘ll make it right, I’ll make it right

僕を信じて欲しい、君が必要なんだ
必ず君を幸せにするよ

 

[Chorus]
I'm looking for a way to make you mine
I need you by my side all day, all night

君を僕のものにする方法を探してる
一日中、一晩だってそばにいて欲しいんだ

Yeah, I just wanna feel your hand in mine
All I wanna do, yeah, all I wanna do

君の手を僕の手の中に感じていたいだけ
僕が望むこと、それだけでいい

Everything I do, I do for you
I'll swim across the ocean, dive into

すべてを君のために捧げるよ
たとえ巨大な海だって渡ってみせる

Yeah, I just wanna feel your hand in mine
All I wanna do, yeah, all I wanna do is make you mine

君の手を僕の手の中で感じていたいだけ
僕が望むこと、すべては僕を君のものに

 

[Post-Chorus]
(Make you mine, make you mine)

君を僕のものに

All I wanna do, yeah, all I wanna do

僕が望むこと、それだけでいい

 

[Drop]

All I wanna do, yeah, all I wanna do

僕が望むこと、それだけでいい

I'm looking for a way to make you mine
I need you by my side all day, all night

君を僕のものにする方法を探してる
一日中、一晩だってそばにいて欲しいんだ

Yeah, I just wanna feel your hand in mine
All I wanna do, yeah, all I wanna do is make you mine

君の手を、僕の手の中に感じていたいだけ
僕が望むこと、すべては君を僕のものに

 

Released 2020.2.17

 

記事修正 2021.07.11

I'll make it right を「きっと幸せにする」と書いていたのですが,will には100%の強い意志が込められているため修正しました。

 

ここまで読んでいただきありがとうございました!気に入ってくれた方はコメントやTwitter などで拡散していただけると励みになります(^^)

感想は本ブログか,Twitterまでお寄せいただけると嬉しいです!

リクエストもお待ちしています!