IT大生、洋楽和訳とプログラミング

これからのIT時代を生き抜くブログ。

【和訳】Letters - Lucas & Steve

[Verse 1]
Met you by the ocean, near the stand we got our alcohol
Two shots and a beer was just enough to get us drunk (Hey!)

海岸で君に会って、近くでお酒を買って

ショット2杯とビールだけで酔っちゃったね
Walking down the shore, falling asleep to endless evening talks
Young and wild and reckless, we were trying to change the world

海岸まで歩いて、夜まで話してたら眠っちゃったね

若くて、ワイルドで今が良ければ十分だった、世界を変えようとさえしていたね

 

[Pre-Chorus]
But do memories ever die?
Do our memories ever die?

だけど、思い出はずっと消えないのかな?

僕らの思い出は消えずに生き続けるのかな

 

[Chorus]
I wrote you letters to remember
The summer days, no lonely nights

思い出してほしくて手紙を書いたんだ

あの夏の日、満たされた夜
The time I used to call you mine
Now every cold December

君が僕のものだった頃のこと

今では12月が冷たく感じるよ
I think about the way you dressed
I wish I took a photograph

君の姿を思い浮かべては

写真を残したいだなんて願うんだ
But I know these memories never die
Yeah, now I know our memories never die

だけど、思い出は消えないんだって

僕らの思い出は生き続けるって信じてる

 

[Drop]

 

[Verse 2]
Dancing to the radio, listening to our favorite songs
Singing along all the lyrics to "All Summer Long" (Hey!)

ラジオに合わせて踊ろう、僕らが大好きな曲を聴きながら

"All Summer Long"の歌詞に合わせて歌おう
No responsibilities, just running wild on empty streets
And if you ask me then I say, "It's the best it ever was"

何も気にしない、誰もいない荒れ地を進むみたいに

君に言うよ「これまでにないほど幸せだ」って

 

[Pre-Chorus]
But do memories ever die?
Do our memories ever die?

だけど、思い出はずっと消えないのかな?

僕らの思い出は消えずに生き続けるのかな

 

[Chorus]
I wrote you letters to remember
The summer days, no lonely nights

思い出してほしくて手紙を書いたんだ

あの夏の日、満たされた夜
The time I used to call you mine
Now every cold December

君が僕のものだった頃のこと

今では12月が冷たく感じるよ
I think about the way you dressed
I wish I took a photograph

君の姿を思い浮かべては

写真に残しておきたいだなんて願うんだ
But I know these memories never die
Yeah, now I know our memories never die

だけど、思い出は消えないんだって

僕らの思い出は生き続けるって信じてる

 

[Drop]

 

[Chorus]
I wrote you letters to remember
The summer days, no lonely nights

思い出してほしくて手紙を書いたんだ

あの夏の日、満たされた夜
The time I used to call you mine
Now every cold December

君が僕のものだった頃のこと

今では12月が冷たく感じるよ
I think about the way you dressed
I wish I took a photograph

君の姿を思い浮かべては

写真に残しておきたいだなんて願うんだ
But I know these memories never die
Yeah, now I know our memories never die

だけど、思い出は消えないんだって

僕らの思い出は生き続けるって信じてる